Artemon » 25 ноя 2009, 20:03
ВІДПОВІДЬ
На виконання доручення Секретаріату Кабінету Міністрів України
від 07.10.2009 р. № 55608/1/1-09 Мінприроди в межах компетенції розглянуло звернення учасників пікету “Stop зооциду в Україні – II” від 01.10.2009 р. та повідомляє наступне.
Щодо внесення на розгляд Верховної Ради України законопроекту про ратифікацію Україною Європейської конвенції про захист домашніх тварин зазначимо таке:
Перший віце-прем’єр-міністр О. Турчинов дав доручення від 01.04.2009 р. № 14000/3/1-09 до листа Міністерства закордонних справ України від 26.03.2009 р. № 413/13-119-491 розглянути на предмет доцільності приєднання України до Європейської конвенції про захист домашніх тварин (Страсбург, 13 листопада 1987) (далі – Конвенція) та подати МЗС пропозиції для узагальнення (Мінагрополітики – скликання, Мінжитлокомунгосп, МОН, Мінприроди, Мін’юст та Держкомветмедицини).
На виконання вищезазначеного доручення Мінприроди листом від 09.04.2009 р. № 4668/11/10-09 повідомило Мінагрополітики про те, що не має заперечень проти приєднання до згаданої Конвенції.
Держкомветмедицини, на виконання згаданого доручення, запропонував визначити Мінприроди органом влади, відповідальним за підготовку пропозицій щодо приєднання до Європейської конвенції про захист домашніх тварин у порядку, визначеному Законом України «Про міжнародні договори України».
Зазначимо, що питання приєднання до Конвенції вимагає визначення фінансових наслідків вступу, зокрема, розміру та джерел сплати внесків до бюджетів цих організацій.
Відповідно до абзацу 14 статті 26 Закону України «Про державний бюджет на 2009 рік» (далі – Закон) у 2009 році вступ до міжнародних організацій і приєднання до міжнародних угод, умови членства в яких передбачають сплату внесків або здійснення будь-яких інших виплат за рахунок коштів державного бюджету, здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України в межах обсягів, визначених для цієї мети у додатку № 3 до цього Закону, та у порядку, визначеному Законом України «Про міжнародні договори України».
Мінприроди запропонувало Мінагрополітики визначити реальні джерела сплати внесків та опрацювати з Міністерством фінансів згадане питання.
Однак, листом від 13.10.2009 р. № 37-15-10/18667 Мінагрополітики зазначило, лише про те, що не заперечує щодо не заперечує щодо необхідності ратифікації Європейської конвенції про захист тварин від жорстокого поводження та прийме участь у розгляді відповідного законопроекту у разі його надходження.
На виконання чергового доручення наданого Кабінетом Міністрів України від 07.10.2009 р. № 56173/1/1-09 (Мінприроди – скликання, Мінагрополітики, Мінфін, Мін’юст та МЗС) Міністерство поінформувало, що здійснює доопрацювання проекту Закону України «Про приєднання України до Європейської Конвенції по захисту прав домашніх тварин» (Страсбург, 13 листопада 1987) та готує відповідний пакет документів для погодження заінтересованими центральними органами виконавчої влади, зокрема Мінагрополітики, Держкомветмедицини, Мінфіном, МЗС та Мін’юстом, після чого його буде подано на розгляд Уряду у встановленому законодавством порядку.
Крім того зазначимо, що проект Закону України «Про приєднання України до Європейської Конвенції по захисту прав домашніх тварин» (Страсбург, 13 листопада 1987) планується включити до орієнтовного плану законопроектних робіт на 2010 рік.
Щодо питання, пов’язаного з наданням повноважень підрозділам ветеринарної медицини здійснення оперативного контролю за дотриманням законодавства у сфері захисту тварин від жорстокого поводження інформуємо про наступне:
Мінприроди підтримує необхідність вжиття заходів, спрямованих на посилення контролю та нагляду за його виконанням.
Зазначимо, що статтею 32 "Нагляд органів внутрішніх справ за дотриманням цього Закону" визначено, що органи внутрішніх справ (патрульно-постова служба та дільничні інспектори міліції) здійснюють нагляд за дотриманням порядку вигулу домашніх тварин (собак) у громадських місцях та вживають відповідних заходів у разі порушення законодавства про порядок поводження і утримання домашніх тварин.
Разом з тим, Мінприроди вважає, що, за досвідом інших країн, контроль та нагляд за виконанням законодавства у сфері захисту тварин від жорстокого поводження достатньо ефективно можуть здійснювати спеціалізовані підрозділи, представники яких, з одного боку, володіють фаховою підготовкою з питань біології тварин, що утримуються людиною, та ветеринарних і санітарно-епідеміологічних аспектів взаємовідносин тварин і людей, а з іншого боку – наділені повноваженнями притягувати порушників законодавства до відповідальності (ветеринарна поліція). Згадані у Законі патрульно-постова служба та дільничні інспектори міліції, на які покладено функції вжиття відповідних заходів у разі порушення законодавства про порядок поводження і утримання домашніх тварин, не повню мірою відповідають цим критеріям.
Відповідно до ст. 9 Закону України "Про ветеринарну медицину" в Україні створено підрозділи ветеринарної міліції з проведення карантинних ветеринарних заходів, положення про які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 № 395 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2008 № 306) (далі – Положення). Відповідно до п. 3 Положення, управління ветеринарної міліції є самостійним структурним підрозділом МВС, який організаційно підпорядковується одному із заступників Міністра внутрішніх справ згідно з розподілом обов’язків, а функціонально Держкомветмедицини. Таким чином, підрозділи ветеринарної міліції, на думку Мінприроди, відповідають вищезазначеним критеріям і могли б забезпечити належний контроль та нагляд за виконанням Закону.
Мінприроди листом від 08.05.09 № 6174/11/10-09 запропонувало Держкомветмедицини та МВС розглянути питання щодо розширення повноважень ветеринарної міліції з метою забезпечення ефективного контролю і нагляду за виконанням Закону шляхом внесення відповідних змін і доповнень до Закону України "Про ветеринарну медицину" та постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 № 395. Проте цю пропозицію Держкомветмедицини та МВС (листи від 15.06.2009 № 15-5-2-14/3413 та від 10.06.2009 № 10950/сн, відповідно) не підтримали, посилаючись на необхідність збільшення штатної чисельності підрозділів ветеринарної міліції та додаткових витрат з Державного бюджету України.
Таким чином, з урахуванням сучасного стану законодавства в сфері захисту тварин від жорстокого поводження, яким функції нагляду та контролю за дотриманням Закону в основному покладено на патрульно-постову службу та дільничних інспекторів міліції, вбачається за доцільне запропонувати МВС вжити належних заходів щодо суттєвого посилення ефективності згаданих підрозділів міліції у запобіганні проявів жорстокості відносно тварин та відповідного покарання порушників Закону у разі виявлення таких проявів. Доцільно також посилити координацію з громадськими інспекторами охорони навколишнього природного середовища та громадськими організаціями, які відповідно до статей 33, 34 Закону також мають право здійснювати контроль у сфері захисту тварин від жорстокого поводження.
Щодо питання розроблення та запровадження єдиних норм у сфері захисту тварин від жорстокого поводження та внесення відповідних змін до існуючих законів України та існуючих нормативно-правових актів, що випливають із Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», Мінприроди зазначає, що вживає усіх необхідних заходів, що спрямовані на розроблення нових або внесення змін до чинних нормативно-правових актів, які спрямовані на належну реалізацію вимог Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження».
Щодо питання встановлення більш жорсткої відповідальності за порушення законодавства у сфері захисту тварин від жорстокого поводження та внесення змін з цією метою до Кримінального Кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення зазначимо, що Міністерством на сьогодні опрацьовується питання підготовки відповідного законопроекту з метою внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (ст. 24, 89, 154), Кримінального кодексу (ст. 51) та Цивільного кодексу (ст. 32.)
Інші питання, зокрема, ті, що пов’язані із запровадженням навчальних та виховних закладах програм з екологічної етики та встановленням державного контролю за розмноженням домашніх тварин що мають власників, не належать до компетенції Мінприроди.
З повагою
Заступник Міністра І. Макаренко